HANDE BERKTAN
Google Lens adlı kamera bazlı arama sistemi, ABD’deki kullanıcıların alışveriş deneyimini geliştirmeyi hedefliyor.
Google tarafından geliştirilen Google Lens, artık ürün analizleri, fiyat karşılaştırmaları ve yerel envanter kullanılabilirliği gibi özellikler sunarak insanların fiziksel mağazalarda alışveriş yapmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Sistem, kameraya gösterilen ürünleri otomatik olarak tanımlayarak internet fiyatlarıyla birlikte ürün hakkında detaylı bilgileri ve kullanıcı yorumlarını da sunarak alışverişi kolaylaştırıyor. Ayrıca, Lens artık kullanıcı yorumlarını da göstererek insanların ürün seçimlerini kolaylaştıracak.
Google Lens için yapılan güncellemeler, Google Alışveriş sektöründe sunulan hizmetlere dayanmaktadır. Buradaki amaç, insanların gerçek dünyada bilinçli alışveriş kararları vermelerine yardımcı olmak ve Google Lens gibi görsel arama aracının bu erişimi kolaylaştırabileceğidir.
Örneğin, ilginizi çeken bir ürünü görürseniz, Google Lens aracılığıyla ürünün fotoğrafını çekerek bulunduğunuz yerdeki stok durumunu, yorumları ve benzer ürünleri keşfedebilirsiniz. Ayrıca ürünün farklı bir perakendeciye ait olup olmadığını ve fiyat karşılaştırmasını da yapabilirsiniz.
Google’ın Tüketici Alışveriş Ürünlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Lilian Rincon, “Fiziksel mağazalarda alışveriş yapma şeklini güncelleyen yeni bir araç sunarak tahminleri ortadan kaldırmayı hedefliyoruz. Yapay zeka teknolojisini kullanarak insanlara mağaza içi alışverişte kolaylık sağlıyoruz. Herkes yorumlara göz atıyor, fiyatları karşılaştırıyor ve almadan önce araştırma yapıyor” açıklamasında bulundu.