Türk şirketi Yapı Merkezi, Uganda Demiryolunu yapacak

Açıklama, Devlet Bilgi ve Ulusal Rehberlik Bakanı Godfrey Kabyanga’dan geldi.

Standart Hat Demiryolu projesi 2013 yılında başlatıldı ve Kabyanga’ya göre, projeden etkilenecek kişilerin zararlarının tazmin edilmesi için çalışmalar sürüyor.

Hükümet, 2023/2024 bütçesinin sunumu sırasında güvenlik ve ulaşım sektörlerine öncelik verdi. Hükümet şu anda Tororo ve Mayuge arasındaki Standart Ölçülü Demiryolu için 161 km’lik bir koridor satın aldı.

Batı Uganda’nın Bunyoro bölgesinde önemli miktarda petrolün yakın zamanda keşfedilmesinin, hem Tororo-Pakwach hem de Kampala-Kasese demiryolu koridorlarının iç kesimlerinde artan ekonomik faaliyete yol açması bekleniyor. Hükümet, ticari petrol üretiminin başlamasını hızlandırıyor.

ÜLKE EKONOMİSİ İÇİN DEMİRYOLU BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR

Uganda’da demir cevheri (80 milyon ton), fosfatlar (200 milyon ton), berilyum, krom ve bakır/kobalt gibi 27’den fazla mineral bulunmakta ve bunların verimli demir yolu taşımacılığı olmadan ekonomik olarak işletilmesi mümkün değil.

Uganda’daki SGR ayrıca, demir cevheri (5 milyar metrik ton), alüminyum ve Katanga bölgesindeki büyük bakır yatakları (62 milyon metrik ton) dahil olmak üzere DR Kongo’nun zengin, geniş minerallerine erişim sağlayacak. Ayrıca kalay, kurşun ve çinko (4 milyon metrik ton), nikel, kereste ve petrol ve gaz da bulunmakta. Uganda’daki önerilen SGR, Çin, Hindistan, Avrupa ve Amerika pazarlarına ulaşmak daha kolay ve daha kısa olacağından mineraller için bir geçiş rotası görevi görecek..

Şu anda, Hint Okyanusu’ndaki Mombasa Limanı’ndan Uganda üzerinden Ruanda, Burundi ve Kongo Demokratik Cumhuriyeti’ne toplam yük transit trafiği yılda yaklaşık 650.000 metrik ton. Bu trafiğin 2040 yılına kadar önemli ölçüde (20 kattan fazla) ton artması bekleniyor.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir